Dienstverlening
Geen zin om weer die energierekening te checken op eventuele fouten en wéér contact te moeten opnemen met de leverancier? Bent u liever bezig met het optimaliseren van uw dienstverlening? U bent niet de enige. Ook in de dienstverleningssector helpen we met energiezaken. Van tandartspraktijk tot advocatenkantoor en van accountant tot ICT bedrijf.
Case: flinke besparingen door factuurcontrole
Het komt regelmatig voor dat ondernemers bij ons aankloppen om hen te ontzorgen op het gebied van energie. Om deze administratie namelijk goed te doen, ben je al snel aardig wat tijd kwijt, waardoor ondernemers er vaak niet het maximale uithalen. Door namelijk de facturen zorgvuldig te controleren en herhaaldelijk contact op te nemen met de leverancier kan er aardig wat geld bespaard worden in veel gevallen. Zo ook bij één van onze klanten.
Ingedeeld in de verkeerde deelmarkt
Zo viel het één van onze energieadviseurs op dat deze klant onterecht in de verkeerde deelmarkt werd afgerekend. Hierdoor betaalde hij een hoger tarief dan waar hij in feite recht op had. Zijn afnamepiek was immers het hele jaar niet over de bovengrens van de deelmarkt uitgekomen.
Wij hebben voor hem herhaaldelijk contact opgenomen met de energieleverancier en geregeld dat hij met terugwerkende kracht in de juiste deelmarkt afgerekend wordt. Dit leverde de dienstverlener ruim €4.000 op en hij bespaart nu maandelijks op zijn energiekosten!
Dat een scherpe controle en actieve houding naar de energieleverancier toe lonen is hiermee weer eens bewezen. Wij onderhandelen een betere positie en de ondernemer zelf houdt meer tijd (en geld) over voor het optimaliseren van zijn dienstverlening!